Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

Då bidde det augusti

Av Hanna - 1 augusti 2014 17:53

Dom sista dagarna i juli var alldeles otroligt härliga med yoga, mys med vänner och ett besök på the one and only Mandy`s Diner i Töreboda där jag började kvällen med en Mexican Lemonade drink, ÄLSKAR drinkar, tar hellre en god drink istället för öl, vin och cider anytime, anyday.

Har i flera dagar varit galet sugen på en Margarita med extra salt runt kanterna....mmmmmm

 

Och drinken på Mandy´s var close enough....även utan salt   

Gick sedan loss på dom amerikanska pannkakorna med bär och bacon som jag sedan total dränkte i maple syrup, blir mätt bara jag tänker på det samtidigt som jag blir lite hungrig sååååå galet gott, självklart avslutades besöket med en milkshake, som enligt viss person som druckit milkshake i the US of A sa att mandys shakar faktiskt inte kom långt ifrån på holy crap vad gott listan   

 

Mycket yoga har det blivit   och en del försök till bra joggingrundor.

Försök ett den här veckan höll på att bli min död (dramaqueen) men att springa ynka 3 km i 30 graders värme och med skavsåret från helvetet (eller skavsår och skavsår, det ser ut som någon tagit ett smakprov från min högra hälsena) var helt insane, när jag joggat klart fick jag lägga mig i skuggan för det snurrade så i huvudet, rösten ville inte fungera riktigt och jag flåsade som en flodhäst i öknen, tog 10 minuter och 1 liter vatten innan jag vågade sätta mig på cykeln och cykla hem.

Joggingrundan igår gick lite bättre då det är aningen svalare i luften, men just nu orkar jag inte ens 5 km, hur i hel-ete ska jag klara 1 mil ???? 

Tur att det är ett tag kvar innan det är dags för ett besök på lidingö och del 3 av 4 på tjejklassikern.


Gårkvällens besök i Rankås blev dock lite roligare och trevligare än vanligt då jag sprang på en person som jag inte sett på typ 27 år, märkligt både för att jag endast är 25   och för att den här personen inte ens bor här annars, ibland är det en liten värld vi lever i   


 

mmmmm jag brukar ju inte börja mina dagar med ett leende, det kommer först efter morgonkaffet och jag avslutar DEFINITIVT alldeles för få kvällar med champagne, skärpning  !!!!!

Men imorse när klockan ringde så hade min kropp tydligen fått nog av veckans träningar, den hade bestämt sig för att idag är en vilodag, och är det någonting jag har lärt mig under det gånga året så är det att lyssna på kroppen.

Och när kroppen sa att den vill inte göra annat än att titta på project runway repriser, teen mom specials och real housewifes of whatever så säger jag

 

Försökte få kroppen att följa med på en cykeltur men ICKE, den kan va lite vrång ibland den där kroppen.

Tvingade den faktiskt till några timmars yogaplugg iallafall.....i utbyte mot glass   


Ska alldeles strax ta en lååååååång promenad med min lilla fyrbenta fluffboll och försöka skaka av mig den otrevliga upplevelsen jag precis hade då jag blev TVINGAD att se på ett avsnitt av Superspararna - SKÄMSTV DELUXE som höll på att bli det sista jag gjorde här i livet då jag kände en mega hjärnblödning tog fart i ren och skär irritation, vilket folk det finns   


Så en långpromenad som sagt och lite kvällsyoga så är jag nog fit for fight igen...

Eller så sätter jag som sagt bara på mig yogakläderna och dricker något gott, kan nog bli lite Mintuu ChokoMint

Det är ju ändå fredag   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2014 11:29


Mitt liv är i ett tillfälligt stand still och det driver mig lite lätt till vansinne   I början av december kommer första intagningssvaren från mina sökta kurserna och utbildningarna.....fram tills dess kan jag inte göra ett skit mer än att just...

Av Hanna - 30 september 2014 10:18


Klockan 04:30 ringde väckarklockan i söndags, ägg och grötfrukost samt en STOR kopp starkt kaffe, packade iordning det sista, gick igenom checklistan så allt var med, gjorde iordning mig själv och tog en tidig morgonpromenad med Totte (som på allvar ...

Av Hanna - 27 september 2014 21:43


Imorrn är det dags för Lidingötjejlopp och etapp 3 av 4 i tjejklassikern :) Laddat upp med sovmorgon, långpromenad i skogen och ett välbehövligt yinyoga pass. Nu är väskan packad, morgonens mat förbered och jag sitter i soffan med mitt älskade ...

Av Hanna - 26 september 2014 09:21

Att följa sin magkänsla när man ska ta beslut är inte alltid det lättaste och heller inte alltid det mest självklara, oftast dras man mellan *det man vill göra *det andra försväntar sig att man ska göra samt *det som anses vara det rätta besl...

Av Hanna - 14 september 2014 19:13

Idag är var ingen vanlig dag för idag var det lilla Julius dopdag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards