Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

PAUS

Av Hanna - 10 augusti 2014 23:18

Under en kortare semester i Värmland med mycket ompyssling från mor och far så gick min kropp och min knopp in i ett totalt avslappnat paustillstånd, känner mig fortfarande en aning apatisk men utan den där "sängliggande stirra in i en vägg" biten.

 

Ibland så måste man få trycka på livspausknappen och låta kroppen och hjärnan få den vila den vill ha och behöver.

Låta intryck och information falla på plats och man behöver ge sig själv tid att omstrukturera, fundera och planera om lite saker innan man tar nya tag.


Jag är så glad och tacksam över att de vänner jag har tycker om mig för den jag är, jag vågar visa mig sårbar framför dom utan att detta ses som en svaghet, jag kan flippa ur fullständigt och behöver inte alls bete mig efter min ålder utan att oroa mig för att någon ska ringa efter män i vita rockar med färgglada piller, jag kan ha en dålig dag och också säga det rakt ut utan att någon blir obekväm och eller irriterad, jag känner att jag kan berätta vad som helst utan att någon dömmer mig, vi behöver inte ses eller höras varje dag för jag vet att dom finns där ändå, jag behöver inte kliva in i någon roll och spela någon jag inte är och jag hoppas och tror att dom till 100% vet att detta gäller även åt det andra hållet, när jag anser att någon är min vän så står jag vid dennes sida till det bittra slutet och vi kommer ha förbannat kul på resan dit.

Jag är självklart lika tacksam över att min älskade familj är precis likadan som mina vänner, men dom har ju liksom inget annat val   


En av dessa kära vänner träffade jag i helgen och hon påminde mig (utan att själv veta om det) om just detta, att jag är okej som jag är, vi är alla okej precis som vi är och ska inte behöva bli tvångsplacerade i olika fack för att andra ska känna sig nöjda och veta vart dom har en.

Saker och ting är som som är just nu och jag har faktiskt ingen som helst panik över det, man kan inte trycka in mig i något fack överhuvudtaget just nu och jag vill heller inte det.

Jag må vara aningen förvirrad just nu men jag har ett väldigt tydligt mål och allt kommer att ordna sig, men just nu måste jag låta saker vara som dom är, jag mår ju bra och det är huvudsaken, allt kommer bli precis så som det är meningen att det ska bli när det väl är dags, jag får tålmodigt sitta en stund i livets väntrum och läsa några tidningar till   


Visst finns det dagar då jag är redo att ge upp och gärna skulle återgå till ett liv i det traditionella ekorrhjulet, men mitt mål och min dröm är så otroligt långt borta från det hjulet, så jag tänker inte göra det, jag tänker ge 100% och bygga mitt egna hjul och stoppa in mig själv i ett eget fack och om det inte går vägen så kommer jag överväga det traditionella ekorrhjulet igen, men inte en sekund tidigare.


Med denna nyfunna insikt stoppade jag in kamera, fotoassistenthund och mig själv i den blå fåårrden och tog mig en roadtrip. 

Hamnade vid Mullsjön och hann njuta av en vacker solnedgång, en underbar måne och ett härligt djurliv när det mörknade på samt så hann jag få några fina bilder innan min fotoassistent åt något olämpligt och började kräkas   


Fotoassistent pre kräks

 

Kvällsmeditation i månsken var inte fy skam

 

En perfekt avslutning på helgen blev det och imorgon är det en ny vecka och en ny chans att ta tag i resten av sitt liv


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2014 11:29


Mitt liv är i ett tillfälligt stand still och det driver mig lite lätt till vansinne   I början av december kommer första intagningssvaren från mina sökta kurserna och utbildningarna.....fram tills dess kan jag inte göra ett skit mer än att just...

Av Hanna - 30 september 2014 10:18


Klockan 04:30 ringde väckarklockan i söndags, ägg och grötfrukost samt en STOR kopp starkt kaffe, packade iordning det sista, gick igenom checklistan så allt var med, gjorde iordning mig själv och tog en tidig morgonpromenad med Totte (som på allvar ...

Av Hanna - 27 september 2014 21:43


Imorrn är det dags för Lidingötjejlopp och etapp 3 av 4 i tjejklassikern :) Laddat upp med sovmorgon, långpromenad i skogen och ett välbehövligt yinyoga pass. Nu är väskan packad, morgonens mat förbered och jag sitter i soffan med mitt älskade ...

Av Hanna - 26 september 2014 09:21

Att följa sin magkänsla när man ska ta beslut är inte alltid det lättaste och heller inte alltid det mest självklara, oftast dras man mellan *det man vill göra *det andra försväntar sig att man ska göra samt *det som anses vara det rätta besl...

Av Hanna - 14 september 2014 19:13

Idag är var ingen vanlig dag för idag var det lilla Julius dopdag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards