Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Magkänsla

Av Hanna - 26 september 2014 09:21

Att följa sin magkänsla när man ska ta beslut är inte alltid det lättaste och heller inte alltid det mest självklara, oftast dras man mellan

*det man vill göra

*det andra försväntar sig att man ska göra

samt

*det som anses vara det rätta beslutet


Har under september månad verkligen haft en ordentlig dragkamp mellan dessa och jag har många gånger känt mig så yr av förvirring att jag inte ens kunde skilja höger från vänster.

Så till slut hade jag inget annat val än att gå helt och hållet på känslan.


 


Jag kunde antingen ha valt en "säker väg", men den säkra vägen skulle innebära att jag skulle få sätta alla mina planer på is under 1,5 år och om sanningen ska fram fått brottas med ångest under största delen av tiden. 

Och inga pengar i världen eller "bra" arbetstider är värt det


Väg nummer 2 är lite mer osäker MEN så mycket roligare och att följa den här vägen och fortsätta följa mina drömmar är den enda rätta vägen   


Som en klok person sa till mig

-Men vi vet ju både du och jag att dem säkra vägen inte är något för dig. Det är inte "du" !

Lita på dig själv och gå din väg


Jag är snart klar med min yogautbildning (vilket kommer kännas märkligt, då man inte längre kommer få träffa alla dessa underbara människor som man lärt känna under utbildningens gång, iallafall inte en gång i månaden som nu är fallet), journalistikkurser är sökta till vårterminen 2015 (och jag håller tummar och tår för att jag kommer in)

Dessa två olika inriktningar är ju vad jag hoppas kunna försörja mig på heltid med i framtiden and for the rest of my life    


Men tills dess, säg hej hej till min nya arbetsplats där ni förhoppningsvis kommer få se mig i tid och otid   

Arena Badet i Skövde


 


Idag är det kvällsjobb som gäller med avslutande livräddningsträning innan hemgång och helg.

Lördagen kommer att vara lugn och bestå av endast uppladdning inför söndagens tjejlidingölopp     


Men idag är det enbart ett stort leende och lite fredagsdans   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2014 11:29


Mitt liv är i ett tillfälligt stand still och det driver mig lite lätt till vansinne   I början av december kommer första intagningssvaren från mina sökta kurserna och utbildningarna.....fram tills dess kan jag inte göra ett skit mer än att just...

Av Hanna - 30 september 2014 10:18


Klockan 04:30 ringde väckarklockan i söndags, ägg och grötfrukost samt en STOR kopp starkt kaffe, packade iordning det sista, gick igenom checklistan så allt var med, gjorde iordning mig själv och tog en tidig morgonpromenad med Totte (som på allvar ...

Av Hanna - 27 september 2014 21:43


Imorrn är det dags för Lidingötjejlopp och etapp 3 av 4 i tjejklassikern :) Laddat upp med sovmorgon, långpromenad i skogen och ett välbehövligt yinyoga pass. Nu är väskan packad, morgonens mat förbered och jag sitter i soffan med mitt älskade ...

Av Hanna - 14 september 2014 19:13

Idag är var ingen vanlig dag för idag var det lilla Julius dopdag ...

Av Hanna - 27 augusti 2014 22:29


Väckarklockan har ringt kl 05:00 både igår och idag, igår hade jag en spännande dag med mycket information som gav mig en del att tänka på och ta ställning till....gårdagen is still a work in progress så att säga :) Idag drog jag till ArenaBadet i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards