Direktlänk till inlägg 2 juli 2014

Let´s go swimming we said........

Av Hanna - 2 juli 2014 10:04

It will be fun we said......

Det Vette fan alltså...   


Vädret har ju gått kocko banana crazy i år....   

Det var för varmt i vintras, så det blev ju inte någon snö att kunna träna längdskidåkning på och nu är det en relativ pissig sommar så det är så pass kallt i vattnet i älven att distanserna kommer ev att kortas ner vid Vansbrosimningen.

Inte tjejvansbro då den "bara" är 1 km, men den vanliga 3 km simningen kommer ev att kortas ner till 1,5km

Just nu ligger vattentemperaturen på mellan 12-14 grader och på söndag räknar dom med (om solen vill titta fram lite mer) max 16 grader och dom har gått ut med rekommendationen att simma med heldräkt samt så är vantar och sockor utan simhud godkänt, allt för att minska förfrysningsskador.

Här köps dock ingen ny våtdräkt utan nu kör jag med min insimmade halva.....vi är ju vikingar

*nervöst skratt*   


Alltså när jag läste senaste nyhetsbrevet från Vansbro med tips, råd och förmaningar inför söndagen så var det nära att jag fick hämta den bruna papperspåsen och ha lite kvalitetstid tillsammans med den och min goda vän djupandning   


Men ingen återvändo and quitting is NOT an option......så jag bjuder istället på en liten förhandsvisning:


Detta är jag under den 1 km simning som jag SKA ta mig igenom

 


Detta är jag vid målgång och fram till värmetältet

 


Och så här trevlig kommer jag att vara på vägen hem, då viss mängd fireball kommer att förtäras efter målgång för att få tillbaka värmen i kroppen

 


Ikväll blir det en sväng till Mullsjön igen för en last minute workout och för att testa min plan B med Vaselin på utsatta kroppsdelar ifall min ullfettsalva inte hinner levereras innan helgen....fryser redan....I am such a wuss   


Vid sidan om the Vansbro Madness så rullar livet på som vanligt 

Igår kom min efterlängtade bok The Golden Year och jag tog paus i yogapluggandet och kröp upp i soffan med boken och min nya last varm äpplejuice med råriven ingefära i....mmmm

 


Kvällen tillbringade jag på First Hotel Billingehus med det första av tre gratispass i prova på yoga som just nu erbjuds där

7 super härliga yogisar, dom flesta testade yoga för första gången, var det som verkligen förgyllde min kväll...mera mera mera sånt här tack   


 



Både boken och drycken och gårdagens yogapass får fem av fem toast....kanon kul   

 


Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2014 11:29


Mitt liv är i ett tillfälligt stand still och det driver mig lite lätt till vansinne   I början av december kommer första intagningssvaren från mina sökta kurserna och utbildningarna.....fram tills dess kan jag inte göra ett skit mer än att just...

Av Hanna - 30 september 2014 10:18


Klockan 04:30 ringde väckarklockan i söndags, ägg och grötfrukost samt en STOR kopp starkt kaffe, packade iordning det sista, gick igenom checklistan så allt var med, gjorde iordning mig själv och tog en tidig morgonpromenad med Totte (som på allvar ...

Av Hanna - 27 september 2014 21:43


Imorrn är det dags för Lidingötjejlopp och etapp 3 av 4 i tjejklassikern :) Laddat upp med sovmorgon, långpromenad i skogen och ett välbehövligt yinyoga pass. Nu är väskan packad, morgonens mat förbered och jag sitter i soffan med mitt älskade ...

Av Hanna - 26 september 2014 09:21

Att följa sin magkänsla när man ska ta beslut är inte alltid det lättaste och heller inte alltid det mest självklara, oftast dras man mellan *det man vill göra *det andra försväntar sig att man ska göra samt *det som anses vara det rätta besl...

Av Hanna - 14 september 2014 19:13

Idag är var ingen vanlig dag för idag var det lilla Julius dopdag ...

Ovido - Quiz & Flashcards