Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Hanna - 12 juni 2014 21:01

Idag började dagen på ett högst otrevligt sätt, den där känslan (en blandning av obehag och ångest som lägger sig som en sten i magen) kom på besök.

Men istället för att låta känslan dra ner mig så bestämde jag mig idag för att gå in i den och reda ut varför den kom, vad som utlöste den och vad jag ska göra för att slippa få den tillbaka.
Så jag gör som jag alltid gör när jag behöver rensa huvudet och reda ut saker och ting......jag drar till skogs.
Tog en lång promenad i långsamt tempo tillsammans med Totte och satte mig vid ett vattendrag och tittade på dagsländor, fjärilar, fåglar och på en hare som kom på väldigt nära besök och som blev totalt livrädd stackaren när han upptäckte oss.
 
Är det inte fascinerande hur man kan hitta svar på det allra mesta inom sig bara man tar sig tid, vågar lyssna och känna efter.
Vad utlöste känslan och varför?
Jag gjorde någonting som jag inte egentligen inte ville men för att vara snäll så gjorde jag det ändå.
Varför väljer man att inte lyssna på sig själv ?
Varför är det så svårt att säga NEJ ?
Varför sätter man inte sig själv och sitt välmående först?
Kanske för att dagens samhälle belönar prestationer och vi styrs av måsten och borden.
 
För att slippa få känslan igen? 
Jag vill sätta mig på en bergstopp och meditera från soluppgång till solnedgång, det är vad jag skulle vilja göra, långt bort från krav, men det kanske inte är speciellt realistiskt.
Händelser och människor kommer att påverka mig så länge som jag tillåter dom att göra det, jag måste bli bättre på att lyssna på mig själv och agera därefter.
Snällhet är en bra egenskap men när den går över till dumsnällhet och när man riktar den åt fel håll det är då man är helt ute och cyklar.
Stå upp för sig själv och sluta pleasa folk som inte pleasar tillbaka
 
 
 
 
Tänk vad några timmar i skogen kan göra   
Åkte hem med en trött hund och ett lugnt sinne, allt ordnar sig och jag lärde mig åter igen något nytt.
 
Började förberda mig inför kvällens yogalates pass i Hjo, tillsammans med en väldigt liten grupp av fina människor som valde att tillbringa 1,5 timme av sin torsdagskväll med mig i mitt första egna yogapass på FLERA ÅR, nervös före och under passet var bara förnamnet   
Men mysigt blev det och jag hoppas att dom åkte därifrån nöjda, lugna, med lite begynnande träningsvärk och med en önskan att göra det igen 
 
Resten av kvällen spenderas i soffan och med VM i fotboll  och ingefärste.....en oslagbar kombination    HEJJA BRASILIEN   
 
Kram
 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards