Alla inlägg den 17 juni 2014

Av Hanna - 17 juni 2014 17:26

Helgen spenderades med min alldeles egna docka Madicken    

Fredagen var en all girls day med shopping och mat på Pinchos, att få helt fria tyglar av tant Hanna att klicka in matbeställningen själv gjorde att Maddi gick B.A.N.A.N.A.S hon sken av lycka och beställde surdegsbröd med smaksatt färskost och belgisk våffla med grädde, glass och bärsås, försökte få henne att ändra sig lite och ta hamburgaren istället men icke   hon smakade sedan glatt på min laxsashimi och bacondadlar, dom var inga höjdare enligt henne, mina köttfärsdumplings gick däremot hem hos henne   

I löööööööve Pinchos !!!!

Lärdagen var tänkt att spenderas på Guldkroksbadet för en heldag utav sol och bad, men vädret ville annorlunda, det blåste halv storm (typ) så jag stannade i vattnet max 5 minuter innan jag halvt frös ihjäl medans Madicken kämpade i 20 minuter innan vi gav upp, gick in och duschade varmt och fikade sen med Tom och Jerry Kex på lekplatsen och kollade på alla cyklister som körde Vätternrundan

Söndagsfrukosten bestod av Hello Kittys pannkakstårta med strössel och hallon och var en perfekt start på dagen som fortsatte med lek, lunch, mera tårta och överaskningsbad från den största badkrukan i världen, Totte, som frivilligt klev i Mullsjön och tog sig några simturer, detta är en hund som annars vägrar gå ut när det regnar, hoppar över vattenpölar och tycker att bli badad är snudd på djurmisshandel, endast att behöva bli borstad är värre   


Min badpremiär gjorde jag dock på riktigt igår, på Guldkroksbadet i Hjo med Jenny....dags att dra igång simträningen på allvar, bara 19 dagar kvar till tjejvansbrosimmet   

Det är den kortaste distansen av de 4 momenten i tjejklassikern, 1 km, men kommer bli den mest mentalt jobbiga för mig, det kommer vara kallt, mycket folk och mörkt vatten.

1) I don´t do cold, jag är den frusnaste människan i världen

2) Jag drunknade nästan en gång i min ungdom på grund av att folk som simmade bredvid mig fick panik och tryckte ner mig under vattnet

3) Gillar inte mörkt vatten, jag ser gärna botten så jag kan försäkra mig om att inga hajar, bläckfiskar eller gäddor kommer och äter upp mig

Joråmensååatteee...kommer gå bra detta   

Igår blev det iallafall 1 km i bassäng och sen försökte jag mig på lite frisim, men hmmmm   nope så kul ska vi inte ha, så nu håller jag mig till bröstsim and that is that...

 

Började dagen idag med att färga håret och gjorde en tragisk upptäckt, toning täcker inte längre mina små grå utan det är bara att inse att det går utför efter 30 och nu är ett paket hårfärg med 100% gray coverage inköpt...god damnit   

Åkte sedan till Hjo (skräll jag vet   , mitt andra hem) för att njuta av 2 timmars hudbehandling och avsluta min AHA-syra treatment som jag sedan i våras gått på för att börja läka, lindra och bygga upp huden efter att jag misshandlat den under så många år med inre och yttre stress.

Ser stora resultat från första besöket och jag ser fram emot den fortsatta behandlingen i höst   

Nu när jag fått lite solsken i mitt ansikte under några veckor upptäckte jag dock en viss hudförändring på min panna, ögonlock och tinningen, hade mina misstankar om var det var och fick det idag bekräftat av hudterapeuten.

Jag har fått Epidermal Melasma   

Melasma är den vanligaste formen av pigmentförändring på huden, ex på grund av för mycket solning eller när hormonerna går kocko crazy i kroppen, inget farligt och kommer att försvinna av sig självt så småningom.

Med tanke på den emotionella berg och dal bana som jag bott i det senaste året så stryker jag överdriven exponering av solen som orsak.

Så nu går jag på sträng solskyddsfaktorsanvändning hela sommaren för att inte fläckarna ska förvärras.

 

Oh well, that´s life and this also shall pass   

 

Efter besöket hos hudterapeuten blev det ett besök på njuta där jag köpte sommarens SOLKLARA favorit, islatte med smak av rålakrits....mmmmmmmm   och en påse kanderade ingefärabitar doppade i choklad

#tisdagslyx  och because I´m worth it  

 

Imorrn blir det ett besök i Mullsjön för att simma i "öppet" vatten...så öppet det kan bli i en båtränna iallafall   

 

Kram





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards