Alla inlägg den 28 juni 2014

Av Hanna - 28 juni 2014 19:58

Beställd och på väg hem till mig är nu boken
- The Golden Year
Hur man tar makten över sitt egna liv under ett år.
Skriven av Amanda Schulman och Hannah Widell

Mycket tack vare dom och just deras prat om the Golden year i sin podcast som jag bestämde mig för att våga hoppa och jag har inte ångrat mig en sekund :)

Boken toppar just nu försäljningslistan på Adlibris och den går också att köpa på bl.a cdon..
Köp den ni också, läs den och om det är något i erat liv ni inte trivs med så våga, det finns inget att förlora men allt att vinna <3

Av Hanna - 28 juni 2014 00:23

Verkligen varit en berg å dal bane dag !
I ena stunden har jag befunnit mig on top of the world och en stark tro att wohoo nu jäklar börjar det likna nått endast för att i nästa sekund djupdyka ner i en va fan håller jag på med grop.

På den positiva sidan så har jag fått galet mycket gjort idag, bl.a med planering inför hösten, kommit ikapp med min mailhög och jag börjar känna mig någorlunda i fas med mina självstudier.
På den negativa sidan står jag otåligt och nervöst hoppstudsande för att jag inte kan lägga till mera bitar i livspusslet just nu, då jag måste vänta på svar från olika håll innan jag vet om jag kan fortsätta lägga det jag påbörjat eller om jag måste börja pussla ett nytt....tålamod är inte min starka sida !!!

Varför tillåter jag mig själv att spendera tid på att oroa mig, ha ångest och ha en dömande attityd mot mig själv?
Livet blir det man gör det till och ibland måste man släppa kontrollen, andas och låta saker ske på naturlig väg
Och man måste gå vilse ibland för om man inte gör det hur ska man då veta vart man hör hemma
Man ska följa sina drömmar hur ouppnåeliga dom än känns, så länge drömmarna finns så länge finns det en chans att dom slår in
Allt kommer ordna sig <3

Dagens skratt gav Mårten Andersson mih på Instagram med bilden här ovan :D
Min uppfattning är att alla golfare är lugna människor som långsamt traskar runt på banan och njuter av sin golfrunda oavsett hur lång tid det tar eller hur spelandet går.
En mentalitet som för min del skulle kräva en hel burk valium för att uppnå.....
När jag försökte lära mig spela golf i min ungdom så slutade detta med att jag kastade klubban och skrek svordomar för att bollen inte gick åt det hållet jag ville....bland annat....
Instruktören tyckte jag behövde några år på mig för att "mogna" innan jag försökte mig på att ta det där gröna kortet.
Nu mera sparkar jag på saker och skriker könsord när saker känns jobbigt och inte blir som jag vill....mognat och redo att golfa?
Nä.....jag håller mig till yoga, nog bäst så :)
Men annars verkar ju Mårten vara min typ av golfpartner, vilken action det skulle bli ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards