Alla inlägg den 24 juni 2014

Av Hanna - 24 juni 2014 21:27

Fredag
MIDSOMMAR woop woop !!!!
Firades på traditionellt sätt med klänning, blomsterkrans, färskpotatis, sill, nubbe, jordgubbar, tipspromenad och kubbspel i Svebråta vid Mullsjön tillsammans med goa glada vänner <3
Kvällen spenderades i Tibro på en midsommar/grill/födelsedags fest hos och tillsammans med underbara människor och vänner.
Femkamp, mera nubbe, grill, allsång, jordgubbstårta och GALET mycket skratt, tant här skrattade så mycket att jag fick värk i höften....eeee ja....jag är felkopplad och kommer att donera min kropp till forskning ;)
Bästa Midsommaren på väldigt länge OCH helt regnfritt....måste ju vara nått rekord !!

Lördag
Hotellfrulle på Scandic i Skövde och på kvällen åts resterna från midsommar upp....mer än så hände inte

Söndag
Lutar mig bakåt i tågsätet, trycker in lurarna i öronen och till ljudet av fredagspodden och Adam och kompani börjar färden mot Göteborg.
Möter upp föräldrarna i lobbyn på Gothia Towers och checkar in och packar upp på rummet.
Bror och brors kompis Patrik dyker upp någon timme senare och vi ger oss då i samlad trupp ut på promenad till Avenyn och Göteborgs fina kullerstensgator medans vi försöker komma överens om ett matställe, det blev det hårda rockiga cafét :D
Kvällen fortsatte sedan på baren Heaven 23 med drinkar i solnedgången.
Tobbe anslöt sig till familjen vid 22 tiden och gjorde samlingen komplett :)

Måndag
Liseberg !!!!
Mycket folk redan vid 11 tiden så vi bestämde oss för att börja med årets nyhet Helix på en gång, 25 minuter i kö var inte så farligt och SÅ värt det....SHIT va rolig den var :D
Gick direkt från Helix till Atmosphere, blev min premiärtur i denna då den varit avstängd dom andra gångerna jag varit där......och HELVETE den ångesten jag fick däruppe.....min far, bror och Patrik gjorde inte saken bättre genom att påpeka den fina utsikten och att vi var högre upp än Gothia Towers, samt att Patrik påpekade att min säkerhetsanordning såg lite konstig ut....nej men hej dödsångest Nice to meet you.....skrek som en galning vid nedsläppet och när min luft tog slut var vi ju inte ens halvvägs nere....
Fick sätta mig på en bänk efteråt och samla mig lite då mina ben och armar var som spaghetti och jag fnissade lite lätt okontrollerat....
Balder och kanonen tog vi därefter innan vätskepaus på Tyrolen, köpte mig också en Giant pretzel med tillhörande uppenbarligen vad som var wasabisenap...sweet god damn den va stark, näs och ögon kranen gick inte att stänga av, men ska det va ska det va ;)
Femkamp med alla mot alla och där den sista grenen slangbellan blev den avgörande grenen som korade Patrik till vinnare.....hrmpf....han bor ju faktiskt i Göteborg och har säkert tjuvtränat
Jag sög rätt rejält på slangbälla kan jag meddela, skjuta rakt fram vad är det !!?? ;)
Vi fick med mamma upp i Balder och vårat första familjefoto på flera år togs :D
Matpaus på Burger King och mjukglass som efterrätt....mmmmmm
Pappa, Patrik och Johan fortsatte med uppskjutet medans jag höll mig säkert på marken med Atmosphere färskt i minnet....efter 30 kan jag tydligen bara åka bergochdalbanor....but hey, bättre än inget :)
Sen gjorde det största misstaget denna dagen.....uppsvinget......alltså nej nej nej nej nej.....hade jag dödsångest i Atmosphere så var det INGET jämfört med denna....fy fan att jag inte på riktigt fick ett nervöst sammanbrott, blundade hela turen och rabblade (skrek) skräckslagna ordramsor medans övriga skrattade väldigt väldigt rått åt mig......mådde så dåligt efter denna att jag var osäker på om jag skulle klara den planerade avslutningen i helix....men nu hade mamma bestämt sig för att åka med så det fick bära eller brista.
Tiden i kön gjorde att jag mådde lite bättre och gång nr 2 var lika bra som gång nr 1, men efteråt.....jösses, jag mådde illa och drog helt plötsligt väldigt mycket åt höger när jag gick....där checkade balanssinnet ut TOTALT.
Fick samla ihop mig vid genrepet av lotta på Liseberg med lite sång och dans till Medina och Yohio innan vi kunde gå mot hotellet någorlunda rakt.
Mat på Heaven 23 med räkmackan och den sauterade ankan som inte satt inte helt fel innan hela familjen drog sig tillbaka för att vila lite (läs sova som snarkande grisar)
Alla utom Patrik och Johan möttes upp åter igen på Heaven 23 för kvällsdrinkar innan dagen tog ut sin fulla rätt och vi klockade ut för kvällen....zzzzzzzz
När vi övriga somnat drog Johan och Patrik ut på krogen.....dessa ungdomar ;)

Söndag
Åter igen en toppen start med Frukost på Upper East på Gothia, tack SNÄLLA Patrik för denna uppgradering, inte bara sjukt gott utan också en härlig upplevelse :)
Utcheckning och vi säger hej då till föräldrarna som åker mot Värmland och Patrik som skulle jobba.
Jag, Johan och Tobbe gör Göteborg osäkert medans vi väntar på buss och tåg mot Oslo och Skövde.
Shopping, Lunch och ett besök i himmelriket Happy Mango, ett frozen yoghurtställe med typ MILJARDER tillbehör, du plockar ihop allt själv och betalar för det bägaren väger.....min vägde en del kan jag säga men såååååååå värt :D

Nu är jag hemma hos mina älskade pälsbollar igen och som tur var så var dom lika glada att se mig som tvärtom <3

Trots dessa härliga dagar med skratt och glädje så bor det en sorgsenhet i mitt hjärta.
Mina tankar går till en person som just nu har det skitjobbigt, mycket på grund av elaka lögner och påhitt.
Skickar så mycket varma styrkekramar jag bara kan och vet att allt kommer att ordna sig tillslut. <3
Jag vet att när sanningen tittar fram kommer många att få dåligt samvete och det med all rätt.....ni gör mig illamående !!!!
Till er som sprider dessa och ni som eldar på
SKÄMMES TA MIG FAN !!!!
Se till att ha all fakta innan ni öppnar käften och tro inte på allt ni läser.


Kram

Midsommar

Liseberg

FAMILJEN :)

Skybar Sunset silhouette :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards