Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Team Vaselin

Av Hanna - 1 juni 2014 18:05

Nästa helg går startskottet, inte bara för min medverkan i Tjejvättern utan också för etapp 1 av 4 i den tjejklassiker som kommer genomföras under 2014 och avslutas i februari 2015 tillsammans med fina vänner.


På lördag den 7/6 åker Team Vaselin till Motala och 10:38 ger vi oss iväg från startfållan och börjar beta av de 10 mil som då ligger framför oss   

Idag ser jag SÅ fram emot det, för 2 veckor sen däremot var jag redo att kasta både handduken och cykeln i sjön å sätta mig i bestämd skräddarställning och sura.


Jag har köpt en SÅÅÅÅÅN härlig cykel, Billie the Bike heter han   

   

Billie är en mtb med landsvägsanpassade egenskaper......bara inte tillräckligt mycket landsvägsegenskaper   så jag har köpt rätt cykel för mig men ACK så fel för en tjejvätter runda....och visst man kan byta till smalare däck och så vidare och så vidare...men äsch nu är det så här och det blir som det blir.

 

För 2 veckor sedan skulle formen testas genom att ta oss Viken Runt som är en ca 7 mil lång runda.

Mitt första problem var att jag fick NOLL med sömn natten innan och var på ett sånt ruggigt jävla dåligt humör.

Problem nummer två var att lilla jag trodde jag skulle ta mig runt utan att tillföra kroppen något annat än vatten.....FAIL.....

Jag fick psykbryt redan efter 5 km i första uppförsbacken, jag slet som ett DJUR i 7 mil och kämpade mot både kramp, hjärnspöken, sömbristen, mitt humör och mjölksyra,

Bör ev skicka ett brev till Töreboda Kommun och be om ursäkt till samtliga invånare som råkade befinna sig i min cykelväg, alternativt skylla på att jag lider av tourettes ,för vid ankomst till Töreboda så var jag så hungrig, törstig, fysiskt och psykiskt trött och med en nästintill löjlig mjölksyrakramp i mina ljumskar att jag sa (skrek) både ett och två fina ord  (långa ramsor) när vi cyklade igenom.....och då var det ca 2 mil kvar till "målgång"....den sista milen grät jag....och svor....var så jävla trött, arg, hade ont och var hungrig....och vem fick ta emot min ilska under den sist milen...jo...min lilla Billie...det var nära en cykelskillsmässa efter målgång.

 

Jag åker Viken runt:

 

Igår var det dags för det första uppladdningspasset av tre (last minute workout) och även den började lite sisådärt...kom ut till cykeln och upptäckte att jag glömt cykelnyckeln, fick vända och gå in igen, upptäcker när jag ska cykla iväg att jag glömt vattenflaskan, får gå in igen, väl ute igen ska jag sätta igång spotify...näääää men då måste den uppdatera och installera om sig på mobilen...och eftersom jag precis fått meddelande från min operatör att jag använt slut på den här månadens datatrafik och jag klickat att nej jag ska inte köpa till extra data så gick det låååååångsaaaaaamt.

Får igång Spotify, hoppar upp på cykeln och får psykbryt efter ca 10 minuters cyklande (på grund av låååångsaaaaam uppkoppling) så hackar musiken...HELA TIDEN....

Jag stannar för jag inser att det här går ju inte helt enkelt och att cykla utan musik is not an option my friends.

Tror ni att min operatör har täckning där jag står då....NÄÄÄÄÄÄÄ...i 40 jävla minuter sprang jag runt på en trafikerad landsväg med min telefon för att hitta bra täckning och lyckas köpa extra data för att kunna lyssna på Spotify....I-landsproblem I know   

Det sägs ju att man inte lär känna en person till 100% förens man varit i närheten av personen när den drabbas av långsamt internet....so true   

Slänger upp mig på cykeln, nu med icke hackande musik i mina öron och cyklar vidare....och förutom att jag nära missade en skarp sväng och höll på att få en riktigt nära naturen upplevelse samt att bakskärmen på cykeln lossnade och klappade till min ena hälsena rätt ordentligt....2 gånger...så var gårdagens skogstur skitrolig

 










Kvällen avslutade jag med skogspromenad och Yoga vid vattnet tillsammans med min trogna följeslagare   

 


Idag var det dags för last minute workout pass 2 av 3 och idag tänkte jag fokusera lite extra på när och vad jag måste tillföra kroppen under träning....mitt blodsocker lever ju sitt egna lilla liv och när det sjunker...well...I get just a tiny bit bitchy....och det kommer ofta tårar....jodåmensåatteee..   


Örlen runt bestämde jag mig för och OJ vilken härlig cykelrunda....förutom den jävellusiska backjävelsfanskapet på typ 7 km (kändes den som iallafall...och nej jag cyklade inte uppför den....jag gick...och det lät förmodligen som att jag drabbats av en astmaattack grad 3 på en 4 skalig skala under hela den uppförs promenaden)

Det gick inte fort runt, jag tog det i min takt och bara njöt av rundan, vädret, naturen och utsikten.


   

 

Så nu med 5 dagar kvar till start känner jag mig riktigt laddad, glad och har läget under kontroll...jag vet på vilken medelfart jag ska ligga på, jag vet när och vad jag ska stoppa i mig och dricka under loppets gång och ser så mycket fram emot det.

Nu blir det vila i några dagar med mycket yoga och jag har ett sista minuten cykelpass till inplanderat å sen är dagen D här   

 

Wohooo !!

// Hanna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 16 oktober 2014 11:29


Mitt liv är i ett tillfälligt stand still och det driver mig lite lätt till vansinne   I början av december kommer första intagningssvaren från mina sökta kurserna och utbildningarna.....fram tills dess kan jag inte göra ett skit mer än att just...

Av Hanna - 30 september 2014 10:18


Klockan 04:30 ringde väckarklockan i söndags, ägg och grötfrukost samt en STOR kopp starkt kaffe, packade iordning det sista, gick igenom checklistan så allt var med, gjorde iordning mig själv och tog en tidig morgonpromenad med Totte (som på allvar ...

Av Hanna - 27 september 2014 21:43


Imorrn är det dags för Lidingötjejlopp och etapp 3 av 4 i tjejklassikern :) Laddat upp med sovmorgon, långpromenad i skogen och ett välbehövligt yinyoga pass. Nu är väskan packad, morgonens mat förbered och jag sitter i soffan med mitt älskade ...

Av Hanna - 26 september 2014 09:21

Att följa sin magkänsla när man ska ta beslut är inte alltid det lättaste och heller inte alltid det mest självklara, oftast dras man mellan *det man vill göra *det andra försväntar sig att man ska göra samt *det som anses vara det rätta besl...

Av Hanna - 14 september 2014 19:13

Idag är var ingen vanlig dag för idag var det lilla Julius dopdag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards